İlginç konular

Yılbaşı nedir? :)

12/20/2013

Yılbaşı deyip duruyoruz,habire süslemeler falan yapıyoruz ama ben durup düşündüm bu yılbaşı nedir diye.Yani tamam yeni yılın başlaması,eski yılın geride kalması falan ama nerden gelmiş,ne demek,kim tarafından icad edilmiş onu öğrenmek istedim.Ve hem kendim için,hem de sizin için küçük çaplı bir araştırma yaptım.



Noel,Yılbaşı,ya da Christmas denilen şey bir bayramdır ve Hristiyan'ların dini bayramıdır.Bunu her yıl kutlarlar.Süslemeleri de oradan geçmiş bize yani.

Noel ağacı süsleme aslında bu bayramın en büyük zevklerinden başta geleni.O oyuncaklar ki her yıl bir kaçı yenilenip diğerleri kuzenlerle takas edilmedi o ne yılbaşıdır.Değil mi ama? :)  Her yıl bilerek bir kaç oyuncağı parçalar kırardım yenileri mutlaka alınsın diye. ;)Çocukların en sevdiği eylencedir noel ağacı süslemek.

Aslında biz çocuklardan falan bahsediyoruz ama büyükler de gayet heyecan duyuyor noel süslemelerine karşı.Şahsen ben 20 yaşında olsam da hala noel ağacını kurunca kıpır kıpır oluyorum.Heyecanım doruklara çıkıyor falan.Harika bir şey bence noel. :)

Ağaçlar da bildiğiniz gibi plastikten oluyor.O ki süslerken gözünüze falan girmezse kolu budağı ağacın,ne tadı kalır noel süslerinin.Değil mi ama? :) Böyle,bir tarafında durup da uzanamadığın diğer taraflarına oyuncak asma merakı yok mu?Ayağının altında camdan oyuncak mı kalır,ne bileyim simler falan mı dökülür etrafa,hiç umursamadan yaparsın içini. :) Tabi noel ağacı süsleyeceğim diye de gidip kanlı canlı ağaç kesenler de var,onları hiç anlamam!Çok da kızarım!!!

Sonra tavana falan süs asarkene sandalyeden kayıp düşmeler mi diyeyim,kolların uyuşması mı diyeyim. :/

Bazı yerlerde de noel zamanı evdeki fazla eşyaları ayıklama adeti var.Aslında güzel bir şey.Ama beni o zaman en çok mutlu eden şey geçen yıl kaybolan çorabımın tekini bulmam olur her halde.Çok mutlu olurum yani. :)

Sonra yılbaşı günü annenizin hazırladığı yemekler.Hele sizin süslediğiniz,özenerek dekore ettiğiniz masa yok mu?!Yeme de yanında yat! :D  Ben masayı süslerken üstünde bir kendim eksik kalıyorum yani! :)

Yılbaşı oyunları falan derken bir de bakıyorsunuz yılbaşı falan kalmamış,gelmiş geçmiş. :)

İyi seneleeer. :)

_Eva_

You Might Also Like

0 yorumunuz