İlginç konular

Portakallı kek

1/15/2014








Bu da bir kaç gün önce yaptığım Limonlu kek. :)

Tarifi:

3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un
1 adet limon (ben yukardakinde portakal kullandım.Ama limonlusunu da denedim,harika oluyor. :) )

Limonun kabuğunu rendeleyin,suyunu da sıkın (maksat ziyan olmasın;) Hem tadı da güzel oluyor ).Yumurta ve şekeri iyice çırpın (ben yumurtanın akıyla sarısını ayırıp,önce akını çırpıyorum hep,sonra sarıyı katıyorum.Ama siz birlikte de yapa bilirsiniz.).Yumurta ve şekerin üzerine süt,limon suyu,limon kabuğu rendesi,sıvı yağ ve vanilya ekleyin,karıştırın.Son olarak da un ve kabartma tozu ekleyin.Kek hamurunu yağlanmış kalıba dökün,170 derece fırında 45 dakika kadar pişirin.Ama firin önceden ısıtılmayacak.Ben içine ceviz falan da kattım.İsteğe göre,hamuru yaparken kata bilirsiniz. :)

Üzerine pudra şekeri serpe bilirsiniz ama ben sadece sim döktüm. :) Afiyet olsun. :)

You Might Also Like

0 yorumunuz