Bu ara izlediklerim

Sil baştan (Eternal Sunshine of the spotless mind)

1/08/2014






Bu aralar film izlemeye pek zamanım olmuyor.Malum,kardeşim küçük ve bazen onunla ilgileniyorum.Hem de kitap okumaya bu aralar daha çok yüklendim.Bu iyi mi oldu,kötü mü bilmiyorum ama... :)

Aslında Sil baştan'ı izlemeye karar vermemin çok komik bir hikayesi var.Çok Güzel Hareketler Bunlar'ın bir bölümünde (onları izlemeyi çok seviyorum. :) ) bu filmden kabaca bahsedildi.Önce önem vermedim,ama sonra kabaca anlatılmış da olsa filmin konusu hoşuma gitti ve izlemeye karar verdim. :)



Başrollerini sevdiğim oyuncular olan Jim Carrey ve Kate Winslet'in canlandırdığı filmde 2 yıldır birlikde olan bir çiftden bahsediliyor.Adam kendi halinde,sade biridir.Ama kadın onun tam zıttı,deli dolu ve başına buyruktur.Yine de ilişkilerini 2 yıl sürdürmeyi başarırlar.Ama bir gün adam sevgilisinin onu tanımadığı ve hafızasını sildiyi berbat bir kabusda bulur kendini.Önce yıkılır.Ama sonradan o da kızı hafızasından silmeye karar verir.İşlemin tam ortasındaysa pişman olur ve hafızasından tek tek silinen sevgilisini saklamaya çalışır.Ama malesef başaramaz.İkisi de bir birini unutur...Yine de Kader diye bir şey var,değil mi?Nasıl oluyorsa kız ve adam bir sabah metroda tekrar karşılaşırlar.Ve tekrar sevgili olurlar.Ama gelin görün ki bu da son değil.Hafıza silme işlemini kendi üzerinde deneyen ve bunu unutan bir doktor,sonradan solaylı yolla yaptıklarını hatırlar ve pişman olur.Hafızasını sildiği bütün hastaları için tuttuğu 'silme nedeni' kasetlerini sahiplerine gönderir.Ve adamla kız aslında kim olduklarını hatırlarlar.Kız da açıklamasında "şimdiki hayatımdan sıkılmıştım ve deyişiklik istedim" gibi bir açıklama yapar.

İzlenmeli mi?Evet,kesinlikle değil ama,izlemeye değer.Psikolojik bir film.Oldukça harika bir görsel effektleri var.Sahnelerin bir biriyle çok uyumlu birleştirilmesi ve oyuncuların da çıkardıkları iş çok hoşuma gitti.



İzleme nedenim komik olsa da film komedi değil. :/  Ama yine de izleyin derim. :)

Bu da filmin fragmanı,belki izlemek isteyen olur. ;)



_Eva_

You Might Also Like

0 yorumunuz