Bu ara okuduklarım

Fatih Murat Arsal - Zoraki Koca Şahane Gelin

4/29/2014

Aslında bu kitabı uzun zaman önce bitirmiştim ve eleştirimi unuttum. :/ Ama sonunda yazmaya karar verip kitabı tekrar elime aldım ve eleştirime başladım.

Açıkcası FMArsal kitaplarına başlarken biraz kararsızdım.Çünki uzun zamandır yabancı kitaplar okuyordum ve onların yazım dillerine alışmıştımO yüzden bu kitaba başlarken türk yazar beni tatmin etmez,anlayamam gibi endişelerim vardı.Ama daha bir kaç cümleden gerçekten müptelası oldum kitabın.Şu anda bütün bir seriyi bitirip son kitap olan Zoraki Koca Şahane Gelin 3ün çıkmasını sabısızlıkla bekliyorum.

Neyse,kitaba olan sevgimi bırakıp eleştirime geçeyim.Kitaba ilk başlamam sıkıntıdan olmuştu.Ne okuyayım derken geçti elime ve böyle başladım.

Kitapda bir adamla bir kadının-Osman ve Gülay'ın zorla evlenmesnden bahsediliyor.Osman kaza sonucu Gülay'a çarpıyor ve böylece ya hapis yatmaya razı oluyor ya da Gülay'la evlenip onu İstanbula götürüyor.Eee tabi Osman da ikincisini seçiyor ve Gülay'la istemeden de evleniyor.Ama önceleri kızı sevemeyeceğini zannedip çok kötü davranıyor.


Kitapdan bir dialog.

“Acıktın mı?” diye sordu umursamazca ve biraz sertçe.Aynadan yüzünü görmeye çalıştı. Sesi kuru ve ilgisizdi.Kız yavaşça cevapladı. “Önce… tuvalete gitmeliyim…”Sesi utangaçtı.  
‘Beni evlenmeye zorlarken utanmıyor da,tuvaleti geldiğini söylemeye utanıyor, cadı.’ diye içinden geçirdi.


 Kıza olmazın hakaretler edip hem kendini ondan hem de onu kendinden uzaklaştırmaya çalışıyor.Ama nereye kadar değil mi?Bir yerden sonra Gülay'a tutulup kalıyor.Önceleri ona dokunmaya bile tenezzül etmese de,sonradan 'kocalık haklarını' kullanıyor.

Gülay'a da özellikle bu zamanlarda sinir oluyordum.'Kocamsın' deyip Osman'ın her istediğini yapıyor.Madem senden nefret ediyor,nasıl oluyor da kocan olarak kabul ede biliyorsun onu?!Ama yine de kitabı sonuna kadar bitirmeyi başardım.

Sonunda Osman Gülay'dan uzaklaşma kararı alıyor.Çünki bir kaç ay sonra boşanacaklarını taa en başından belirlemiştir.Ama artık Gülay'ın sihrinden kurtılamadığı için bu kararı da gittikce sarsılıyor.Ve sonunda Gülay'ı sevdiğini anlıyor ve ayrılmama kararı alıyor.Ama bunu daha Gülay'a söylemiyor.Onun da kendisini sevdiğinden emin olmak istiyor çünki.Gülay zaten geldiği günden Osman'a aşık.

Gülay sonunda hamile olduğunu anlayınca da önce Osman'a söylemeye korkuyor.Aldıracağını falan düşünüyor.Deli işte.

Böylece onlar eriyor muradına,biz de çıkıyoruz kerevetine. :)

Bitirdiğimde tek düşündüğüm bazen kadere razı gelmek ve bu düşünceyi son zamanlarda bir kaç kitapda daha aklıma kazıdım.



Artıları :

-Türk yazarın olsa da FMArsal harika bir iş çıkarmış ve her kesin anlaya bileceği akıl dili kullanmış.
-İnsanı gerçekten dünydan ayırmayı başarıyor,ki bunu son zamanlarda her kitapda bulmak zor.

Eksileri :

-Osman tam sinir olacak tip.İnsanı kitabın çoğu yerinde deli ediyor.
-Aynısını Gülay da yapıyor ama ona daha çok 'kocamsın' dediği anlarda kızdım.Her şey tamam ama hakarete uğradığın bir adama nasıl kocamsın diye bilirsin ki?

Yine de harikaydı ve okumaya değer.

 Osman Gülay'a her kötü davrandığında.

 

Mutlu son olduğunu anlayıp kitabı kapattıktan sonra.







Ve son olarak okumak isteyenlere.            Zoraki Koca Şahane Gelin indir

You Might Also Like

2 yorumunuz

  1. haha :) Osman'a sinir olmak herkes için geçerli bir durum ama sonradan çok tatlı bir aşık olmadı mı? :) kapana kısılmış bir erkeğin yapacaklarını yaptı aslında ama Gülay'ın büyüleyici güzelliğini, hassas karakterini, asil ve tatlı bir prenses olduğunu bilemezdi :) ah Gülay ah. Şahane gözbebeğim benim ya :) emeğine sağlık çok tatlı bir yorum olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben bu kitabımın yorumunu ne zaman yazmışım ya?Unutmuşum. :) Teşekkürler yorum için,sizlerin yorumu beni yazmaya daha çok teşvik ediyor.Takipte kalırsan sevinirim. :)

      Sil