İlginç konular

Şaka yaptııım!!!

4/01/2014




Bu gün uyandığımda bir terslik olduğunu anlamıştım zaten.Kardeşim önce bir surat astı,sonra annem küstüğünü söyledi.Ne oldu diyorum,kime diyorum?!Dinleyen kim?Uzun uğraşlar ve sorgu sual sonucu bu günün 1 Nisan olması sebebiyle bana şaka yaptıklarını söyleyip,bir de üstüne bana sırıttılar masum masum!Ne kadar da komik!!!

Peki nedir bu 1 Nisan?Neden var?Kim yapmış?Ne işi var da bizimle şaka yapıyor?!


1 Nisan ilk kez Fransa'da,1564 yılında yapılmış.Aslında o yıllarda 1 Nisa Yılbaşı'ymış.Ama Kral düşünmüş düşünmüş,ve sonunda Yılbaşı'nın 1 Ocak'ta kutlanması gerektiğini anlamış.Ama insanların bu 1 Nisan alışkınlığından kurtulması kolay olmamış.İnsanlar itiraz amacıyla Kral'ın adamlarını türlü davetlere çağırmışlar,ama kendileri gelmemişler.Ama Kral kararından vazgeçmemiş.Bundan sonra Yılbaşı'nı 1 Ocak'ta kutlamaya kararlıymış.

Aradan yıllar geçmiş.İnsanlar 1 Ocağı severek kabul etmişler.Ama 1 Nisan'ı da unutmamışlar.O gün Kral'ın adamlarına yaptıkları şakaları hatırlayıp,o şakaları bir birlerine tekrar tekrar yapmışlar.Ve böylece 1 Nisan şaka günü olarak tarihe geçmiş.Bütün dünyaya yayılmış.Fransızlar, bu şakalara Poisson D'avril (Nisan balığı) adını vermişler. :)


Kaynak: Kardeşimin ders kitabı. ;) Kardeşimin ders kitapları sağolsun.Oradan öğrendim hepsini. :)

Sabah annemle kardeşimden sonra bir de Teyzem kandırdı beni!Hasta olduğunu söyledi de ödümüzü kopardı ailecek. :/


Hepinizin 1 Nisa'ı kutlu olsun.Bol gülüşlü günler. :D

_Eva_

You Might Also Like

0 yorumunuz