Bu ara izlediklerim

Dr. McStuffins - Çocuklar için yararlı

5/30/2014



Biliyorsunuzdur,ben ana okulu öğretmenliği okudum ve çalışmasam bile,işim gereği bazen çocuklar ve onların eğitimi hakkında bazı konulara dikkat etmeden duramıyorum. :)



Bir kaç çizgi filmi hakkında daha önce yazmıştım ve şimdi bir tane daha buldum. :)



Disney kanalında yayınlanan ve çocukların bence en çok dikkatini çekmesi gereken çizgi filmi,Dr. McStuffins.Bildiğiniz gibi çocuklar konuşmadan,hareketlerden ve öğretilen konudan daha çok,renklere dikkat ederler.Özellikle parlak ve dikkat çeke çizgi filmler her zaman onların ilgi kaynağı olmuştur.



İşte Dr. McStuffins de bu yüzden dikkatimi çekti.Dottie animasyonunun renkleri,parlaklığı,etraftaki her bir eşyaya bile dikkat edilmesi ve onların da hareket halinde olmalarına,göz önünde bulunmalarına dikkat edilmesi beni o kadar heyecanlandırdı ki,her gün Dottie'yi izlemeye başladım.Kuzucuk ve Maviş'in komik hareketleri her zaman kardeşimi ve beni çok güldürüyor. :)  İster hareket bakımından,ister ses efektinden,hepsi yerli yerinde ve aşırıya kaçmadan yapılmış bu çizgi filmde.



Her çizgi film bunu başaramaz.Çoğu zaman hareketsiz,pasif ve renksiz çizgi filmleriyle çocukların gözünde olumsuz yönde ilerleyen kuruluşlar var.Bunların çoğuna rastladım.Burada isim vermek gibi bir niyetim yok.Her kes neyi kastettiğimi kendince tespit etmeli.Çünki ben her çizgi filmi izleyemem,bazen gözümden kaçanlar ola bilir ve siz daha önceki cümlemle kastettiğim çizgi filmleri kendiniz bula bilirsiniz.



Benim ilk izlediğim bölümde Kuzucuk yırtılmıştı ve Dottie onu dikmesi için annesine götürüyordu.Kuzucuğun korkması ve Dottie'nin onu sakinleştirmesi,annesinin hiç bıkmadan,oflayıp puflamadan kızının oyuncağını tamir etmesi beni bir çocuk kadar etkilemişti.



Ben çizgi filmlere her zaman çocuk gözüyle bakarım ve onların çizgi filmden ne beklediğini,ne görmek istediğini ve aslında ne gördüğünü kolaylıkla anlarım.Aslında bunu sadece ben değil,her anne baba yapmalı.Çocuklarına neyin öğretici olduğunu bilmeliler.

İzlenmeli mi?Bence kesinlikle.Sadece çocuklar değil,büyükler bile bir şeyler öğrene bilir bu çizgi filmden. :)

You Might Also Like

0 yorumunuz