Çocuklar için

İyi ki varsın... (Bir mim yazısı)

8/08/2014


Kardeş iyidir deyip yazıma başlıyorum kardeşime buradan öpücüklerimi yolluyorum.  Onun sayesinde bebek yaşta bebek bakmayı öğrenmiş oldum. Bez nedir, ne işe yarar, mama nasıl verilir, çocuk niye ağlar hepsini öğrendim. 

Aslında ailem erkek kardeş beklemesine rağmen bir yek benim kız kardeş istemem ironikti ve adını da benim koymam olayın üzerine tuz biber olmuştu.Büyüdükçe ortak yönlerimizin ve hayata bakış açımızın aslında ne kadar aynı olduğunu fark edince bazen irkilirdim.Özellikle aramızda 11 yaş fark varken aynı şeyleri düşünüp,aynı şeylerden hoşlanmamız o kadar imkansızdı ki,şaşırmamak elde değildi.





En çok sevdiği şey benimle top oynamak.Bazen beni kızdırır ve bir süre oynamam,bu sürede de duvarla karşılıklı bakışır durur.

Topu aşağıdan atmama sinirlenir mesela.Ya da,topu sokağa kaçırmama.Topu hep o geri getirir de. :)


Komşuda bizim gibi bir aile var.Tıp Leyla ve benim gibi aralarında 11 yaş fark var ve yakın zamanda geçinemediklerini öğrendik.Sık sık kavga ediyor ve bir birlerine bağırıyorlarmış.Bunu anlarım diye de kız bana anlattı derdini,ama benim şaşırdığımı görünce gerisin geri evine yürüdü.Tek kelime yok.





Aynı filmleri izler,aynı kitapları okur,aynı karakterlere aşık oluruz. Bazen kavga da ederiz ve bu en çok benim karamsar fikirlerim yüzünden olur.Çizimlerim,yazılarım ve ben pek pesimistiz de. :)Ama Leyla beni her zaman kendime getirmeyi başarıyor.Bu da onun benim üzerimdeki en büyük galibiyeti her halde.




Hayallerimizin de birbirine yakın olması onunla ortak noktalarımı çoğaltıyor.İkimiz de mümkünsüz işlere kafa patlatıyor,gerçekleşmesi imkansız düşler kuruyoruz.Ama Leyla benden daha azimli.İstediğini elde etmek için benden daha fazla uğraşıyor,hayallerinden vazgeçmesi için uğraşanlara benim gibi boyun eğmiyor.Sanırım onu örnek almalıyım.

Yazım burada bitmeli bence.Her kese tavsiyem,yakınınızda kim varsa ona kocaman sarılın ve değerini bilin.

Şimdi, Şimşek Kız'ın güncesi  mimlendin,hadi sıra sende,diyorum ve konumu kapatıyorum. :)

You Might Also Like

0 yorumunuz