Avengers

Kaptan Amerika toplu eleştiri :)

8/28/2014






2011 yapımı bilim kurgu macera filmidir. Askere girmek isteyen ancak kabul edilmeyen Steve Rogers, umudunu bazı deneylere bağlamıştır. Captain Amerika isimli bu gizli deney bitiminde başarılı olacak ve Steve Rogers bundan böyle Amerika’nın en güçlü ve yenilmez kahramanı olacaktır.









2014 – ABD yapımı olan Captain America filminin ikinci serisi ile karşınızdayız. Anthony Russo ve Joe Russo yönetmenliğindeki filmin başrollerini ise Scarlett Johansson, Samuel L. Jackson ve Chris Evans gibi aktörler yer alıyor. Kahramanımız Kara Dul ile güçlerini birleştirip kendisini susturmak için gönderilen profesyonel katillerle mücadele eder. Bu mücadele oldukça zorlu olmaya başlayınca Kaptan Amerika ve Kara Dul yeni arkadaşları Falcon’dan yardım talebinde bulunurlar. Hiç beklenmedik anda kendilerini zorlu bir düşman yani Kış askerleri ile karşı karşıya kalacaklardır. Bu zorlu mücadelede kahramanımızın sergilediği macerayı izleyeceğiz.






Asla,asla,asla!!!

İzlemem ilk önerildiğinde ve beynimde bana baskı yapan sinyalleri duymazdan gelme çabası içindeyken tek düşündüğüm buydu.Ama şimdi "Yenilmezleeeer" diye bir kükreme koyverdim,sormayın gitsin. :)


Baş kahraman,adını duyduğum ama lanet olası vurdulu kırdılı filmlere karşı olan garezim yüzünden asla ilgimi çekmeyen Steve Rogers.Öhömm,tama,belki az biraz,yakışıklı olduğu için de izlemiş ola bilirim.Ama bunun ne önemi var?Sonuçta ben,hiç savaş ya da bu tarz filmlere ne diyorsanız ondan izlemeyen ben,şimdi yenilerini aramaya koyulduysam,adam bir şeyleri değiştirme yetisine sahip demektir.

Çoğunuz belki çocuk filmi de der buna.Aslında 70 sene uyuyup da,sevdiklerinin olmadığı bir dünyaya uyanmak ve yine de savaşmaya hazır olmak bana da biraz fazla çocukça geldi ama...

Kahramanımız diyordum,değil mi?Evet,kendisi sıska ve kısa boylu,minicik ve en az 15 yaş gösteren bir 'oğlan çocuğu'dur. ;) Ama kocaman kalbi sayesinde bir bilim adamının ilgisini çeker ve adam onu projesine dahil eder.Steve de zaten dünden razı.Bir kaç eğitim,biraz süre derken onu deney faresi misali bir kabine sokarlar ve ne olur dersiniz?E siz zaten bunları biliyorsunuzdur mutlaka.Niye?Çünki benden başka her kes bunu biliyor gibi bir hisse kapılıyorum ben!Adam çizgi roman kahramanı,örümcek adamdan önce de varmış,muhtemelen sonra da olacak!Ama benim daha yeni yeni ilgi alanıma giriyor,inana biliyor musunuz?!Ne kadar salak ve 'bedbahtııım!'

Dramatiğe bağladım yine!Her neyse,esas o ki izledim ,(geç de olsa!) Filmin devamını anlatmayacağım,çünki utancımdan yerin dibini boylamak benim en doğal hakkım diye düşünüyorum.O yüzden karakterlere geçiş yapıyorum.

Kaptan Amerika 1 - İlk Yenilmez



İlk başlarda bu kadar eskilere gitmek ve 'minik' bir karakterle karşılaşmak beni biraz şaşırttı.İzlemeden önce az buçuk araştırma yapsaydım böyle olmazdı her hal! Sonrasında Steve'in dönüştüğü şey beni bir kaç kat daha şaşırttı ve yaptıklarını görünce şaşırma kasem (o var mıydı ya?) doldu taştı!Ben bunu hakedecek naptııığğğm! Fazla büyüttüm,pardon.İşte,Steve Kaptan Amerika olur,her kesi yerle bir eder.Kızıl Kafa'yı da haşat eder,ama tam o sırada bir de bakarız Steve yok!Puf olmuş!Sen bir ağla,bir ağla!Ama sonra onu yeniden sapasağlam,kasları yerinde,yeniden ayakta görünce bu sefer de sevinçten ağlamaya başladım ki sormayın! Sonra 70 yıldır uyuduğunu öğrendim ve televizyonu tamire gelen abiler bana dedi ki, - "bu yırmıh izi olmuş ablam,tamam. "



Pegi...Onun hakkında çok fazla konuşmak istemiyorum.Hele o yaşlı halini gördükten sonra katiyen konuşmam.Bir insanın sevdiği insanı yaşlı olarak görmesi,hele kendisinin 95 yaşında olmasına rağmen turp gibi olması,olmamış bence!Burada bir kaç düzeltme olmalıydı!Racona teeers! Yani en azından Pegi öleydi de,bu günleri görmeyeydi be!



Sonra bir de Barnes var.Kendisi Steve'in en yakın aarkadaşı(ydı).Tabi Hidra'nın yeni yumruğu olana kadar öyleydi.Saçlarını uzatmasına ve biraz daha vücut geliştirmesine bir şey diyemeyeceğim ama,Steve onu fazla hafife alıyor...

Neyse,bu konu ikinci filmin.



Doktorumuz,canımı ciğerimiz.Steve'i taşa çeviren,harika insan(dı).Yazık oldu ona da.Sen proje olana kadar dayan,sonra çök!Olmaz ki ama.Bir kaç tane daha taş olsaydı fena mı olurdu? :/




Kızı Kafa...Adam ölse bile ayak işleri için arkasında birilerini bırakıyor,nasıl bir şeyse! Bir de içindekini büyütmüş de gelmiş!Tanrı'nın gücüne sahip olacakmış!Haspam!Kafasını kim boyamışsa,bence ona bir kaç laf söylemeliyiz.Moda değil oğlum bu reeenk!



Film kurgu,fantastik ve görsel açıdan harikaydı.Tipik bir bilim kurgu,fantastik ve aksiyon tadında film.Sadece farklı bir geçmişi olması beni şaşırttı ve bilmediğim için de üzüldüm. :/ Fantastik tutkunu olan biri olarak bunu bilmek benim görevimdi! :(
  İzlemeyenler için Kaptan Amerika 1 - İlk Yenilmez fragman. :)









Kaptan Amerika 2 - Kış Askeri

Daha yeni çekilmişti ve açıkçası ilk defa adını Disney Chanel'da duydum ve ilgimi o sayede çekti. :)
Steve'in 70 yıl sonra uyanması ve sevdiklerini kaybetmişse bile savaşmaya devam etmesi beni şaşırttı ve sarstı.Yani neden?Bunca yıl sonra sorgulamadan hayatına devam etmek biraz zor değil mi?Bence burada fazla abartılmış.

Hayatına etmesine ediyordu ama şimdi karşısında daha fena bir düşman vardı.Kimliği belirsiz Kış Askeri.Beyni yıkanmış eski bir dost. :)



Nick Fury bir ajan olarak Mulder'dan sonra saygı duyduğum her halde tek insan. Tek gözlü haliyle bana ajandan çok,bir korsanı hatırlatması garip ama,olsun,o hala bir kahraman. SHİLED'in onu da kullandığını öğrenince tepesi atar ve Steve'e katılır. :)



Adamın bir cümlesi vardı,onu duydum,gerisi yalan. ;)

Bir kere öldüysem bir daha öldüremezler.

Diyor kendisi ve her kesten saklanıyor. :)




Alexander Pierce,kanatlı koca dam mı demeliyim? :) Steve'in 70 yıl sonraki en yakın arkadaşı.'Solundayım' diye diye sonunda soluna aldı Steve'i. :) O kanatlarla bir uçması var ki,sadece onu seyrederim film  boyu,sıkılmam.



Bucky Barnes.Bak yine başlarım haaa ağlamaya!Beyin yıkaması mı dersiniz,buzda dondurma olmak mı dersiniz,hepsi denenmiş bu adamda.Bir kolu da yok.Ama onun yerine beş on işlevi birden yerine getiren bir makine koymuşlar adama,ki sormayın. :( Arkadaştı o,candı. :(



Natasha Romanoff,Kızıl Kafadan sonra kızıl olan her kese kılım ama,bu kızı sevdim. :)Dövüşmesini biliyor. E bu da her kızda bulunmaz bence. :)


 Film birinci filme oranla daha efekti bol ve farklıydı.Makineler,bilgisayarlar...Farklı bir dünya yani. :) Ama dediğim gibi,ikisini birbirinden ayırmayı pek başaramadım.

İzlemeyenler için Kaptan Amerika 2 - Kış Askeri fragman. :)




İzleyelim,izletelim.Ayrıca,çocuk filmi diyenlerin ağzının ortasına bir tane çakın gitsin,olmadı bana gönderin,ben icabına bakarım.Yavaştan yavaştan Steve'e yönlendiririm. ;)

Bunları da koymasam olmaz. ;)







Son olarak Şimşek Kız'ın güncesi'ni mimliyorum ve olayı bitiriyorum.

You Might Also Like

0 yorumunuz