İlginç konular

Mim - Yiyecek ve içecekler

10/17/2014



Yemek yemeği seven ben,kaç gündür her kesin yazdığı bir mimi ben neden yazmıyorum diye sinirlenmiştim.Hiç kimse beni mimlemiyoooğğğğrrr diye ağlayacaktım kiii Bir Özentinin Blogu beni mimleyerek çok mutlu etti.Yemek benim en sevdiğim uğraş,kitap okumaktan sonra tabi. :) Şimdi herkes benim şişman olduğumu falan zannedecek.Değilim,korkmayın. :)




Geçelim mimimize. :)

1. En sevdiğiniz yemek: Mmmm bilemedim kiiii.Yumurtayı her türlü severim,patatesin her haline de bayılırım. Ay bütün yemekler harika canıım,seçim yapmadan yeriiim kiiiii. :)

2. En sevdiğiniz tatlı: Pasta!!! Özellikle Napolyon ve ballı pastayı çok severim,çok da güzel yaparım.Tarifini veririm bir ara. ;) Sütlü tatlılara da bayılırım.Benim bi spesiyal tatlım var.Dondurma gibi de yemek mümkün,ama buz dolabına koymadan yerseniz sütlü tatlıdır yani. :) Onun da tarifini veririm,hadi yine iyisiniz ;)

3. Siz çocukken anneniz sizi: Zehirlediydiiii.Bilmeden hasta tavuğun suyunu içirdiydi.Eveeet,o sayede ben uzun zaman hasta yattım.İyice zayıfladım.Ama çok eskidendi,geçti gitti.Şimdi iyiyim. :)

4. Çocukken de Şimdi de: Kelle paça benim düşmanııım!!! Nefret ederim o yemekten!Ne anlamı var ki zaten o yemeğin?! Hiç!

5. Yemeği sevdiğiniz ilginç şeyler: Babam sık sık peynirli kraker falan alır.Onu tuzlu yoğurda bandırıp yemeği severim ya.Film dizi izleyerek ya da belki kitap okuyarak. :) Çok saçmayım diiimi? :D

6. Türk mutfağı dışında sevdiğiniz mutfak: Ya aslında hiç türk yemekleri yemedim bu güne kadar.Azeri olduğum için...İnternetten börekti,zeytinyağlılardı,bulup yapmaya çalışırım ama,gerçek bir türkün yaptığı gibi olmaz diimi.Azeri mutfağı hep ayçiçek yağı kullanır mesela.Ya da tereyağı.Ama bizim aileyi gittikçe zeytinyağına alıştırmaya başladım. ;)

7. Yemeği sevdiğiniz en sağlıksız şey: Aslında bu devirde yediğimiz bütün yiyecekler az da olsa sağlıksız.Çok yiyorum ya,bilmiyorum. :/

8. Alerjiniz: Benim yok,hiç yok.Rahat rahat yerim,hiç doymam,ama bak kardeşim Leyla ekşi meyvelerdi,yumurtaydı,karabiberdi hepsine alerjisi var.Aşırı yiyince öksürür hiç durmaz.Üzerine düşmeyip boşlasaydık astım olabilirmiş,ama şu an iyi.Boğaza etki eden yiyecekleri aşırı tüketmek yasak. :)

9. Kitap okurken,film izlerken vs. elinizin altında bulunmasını istediğiniz şeyler: Çekirdek severim.Bi de yukarıda belirtmiştim,babamın aldığı peynirli krakerle yoğurt mutlaka bulunmalı.Onları çok severim. :)

10. En sevdiğiniz meyve: Aslında meyve pek sevmem,ama üzüm olursa yerim,portakal severim,erik,muz.Hiç biri de birbiriyle alakalı değil haaaa.Ne biçim iş bu ya. :D

11. En sevdiğiniz atıştırmalık: Çekirdek...Bizim ailede günlük tüketimde mutlaka vardır.Her gün... :)

12. En sevdiğiniz içecek: Çayı şekersiz ve biraz soüuduktan sonra içmeyi çok severim.Şeker asla tüketmem.Hani şişmanlıyorum,diyetteyim diye değil.Alakası yok ya.Ben şekeri sek severim. ;)

13. Asla yemeyeceğim ve içmeyeceğim dediğiniz şeyler: Kelle paça asla yemem,en nefret ettiğim yemektir kendisi. :(  Neredeyse 3 yıldır Namaz kıldığım için eskiden bir kaç bardakla tüklettiğim birayı bir daha asla içmeyeceğime yemin ettim.İçemem de zaten. :)

14. Sonsuz tane de olsa yiyeceğiniz şey: Bilmem kiii.Dedim ya,yemek seçmem ben.Ne olsa yerim. :)

15. Çorbaların kralı: Aslında çorba sevmem,bu benim için eksi puan olmalı bence.Ama seçmek gerekirse tabii ki annemin çorbası. :)

16. Kahvaltıda tercih ettiğiniz şey: Yumurta.Aslında yumurta her öğün yerim ama... :)

17. Açken ben: Kimseyi tanımam.Babam gelse tanımam.Aynada kendimi bile tanımam,geçiririm bi tane! Ne zaman huysuz olsam aile,kısım,akraba,her kes aç olduğumu anlar,hemen yemek bana. :)

18. Bi keresinde yemek yerken: Valla ben yemek yerken beynimi pek kullanmam,hatırlamıyom ki o anlarda ne olduğunu. :) Yemekten başka bi şey düşünmem de o an. ;)

Ne kadar da oburum yaa. :)


Ben de Leyla'yı ve Duru Yazılar'ı mimliyor ve yazmışlarsa da teşekkür ediyorum. :)


You Might Also Like

12 yorumunuz

  1. Ay sırıtarak okudum mimi çok doğal yazmışsın :) Bende namaz kılmak istiyorum bir türlü başlayamadım :( gıpta ettim sana İnşAllah hiç bırakmazsın ve kıldığın namazlar kabul olur İnşAllah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gıpta edilecek bir yanım yok kiii. :) Teşekkürler,İnşallah. :)

      Sil
  2. Mimi cevapladım teşekkür ederim canım sevgiler◠ ‿ ◠ ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum,çok güzel olmuş.Eline sağlık. :)

      Sil
  3. vay canına , tam benlik cevaplar bunlar çekirdek olmazsa olmaz kitap okurken :D kelle paça ne ya , :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde annemler çok seviyo onu,böyle kışın arada pişirirler. Ben de kardeşimle burnumuzda mendil,dolanırız evde mecburen. :)

      Sil
    2. hayır biliyorum çorba olduğunu , etobur olarak tanınmama rağmen yemediğim ender et ürünüdür kendisi :D

      Sil
    3. Keşke bunu yemeği kesseler. :/

      Sil
  4. ay dur yumurtalı patates dedim ben de. sütlü tatlııııı evet ya tarifini verseneeee. napolyonu daaaa nolurrrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam kiii,tarifini yayınlarııım. :)

      Sil
  5. kelle paça ciğer böbrek işkembe filan bööööö :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç birini sevmem ya,böööö. İşkembe? O ne ki,ben sık sık duyarım ama,tam bilmiyom ne. :/

      Sil