Çocuklar için

Azeri Aşure'si (Hedik)

11/05/2014





Her kese merhaba. :) Hep müzik,hep kitap olmaz.Biraz da yemek paylaşalım,karnımız doysun.


E malum,bir kaç gün önce Aşure günüydü bir kaç blogda Aşure tatlısı gördüm.Aslında hiç yemedim,yani tatlısını hiç yemedim ve hep merak ederim tatlısı nasıl olur diye.Biz onu daha farklı yaparız.Tatlı değil,tuzlu. ;) Ve inanın çok lezzetli.

Tarifi:

2 su bardağı Buğday

1 su bardağı Kuru fasulye (farklı Fasulyeler kullanabilirsiniz,siyah,beyaz.Her birinden 1 bardak yeter.)

1 su bardağı Nohut

1 su bardağı Mercimek (O da farklı oluyor ve her birinden 1 bardak yeter.)


Başka bildiğiniz bu tarz şeyler varsa katabilirsiniz,sonra buraya da yazın ki sonuç olumlu mu oldu,olumsuz mu,merakta kalmayalım. :)

Öncelikle sanırım anladığınız gibi burada şeker kullanmayacağız,Ceviz,nar ve üzüm kurusu da yok.

Bu,yukarıda saydıklarımın hepsini mutlaka akşamdan ıslatın ve sabah tek tek,ayrı tencerelerde uzun uzun kaynatın.Pişmesine az kaldığı zaman da hepsini birbirine karıştırıp yine kaynatın.Suyu tam çekilmesin.Hafif sulu kalınca,ona tuz da karışıyor sonra,harika bir tat oluyor. Tuz koyun ama,fazla değil.Yerken zaten her kes zevkine göre tuzlar.Bu kadar.


Afiyet olsuuun. :)


Yorumları bekliyom haaa. ;)


You Might Also Like

6 yorumunuz

  1. Vay be ilk defa duyuyorum Hedik. Teşekkürler.
    Böyle Azeri yemek, kültür, gelenek vs bilgiler paylaşsana aralarda çok güzel olur canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınlarım kiii. İlginç Konular adlı etikete bakarsan,orada bir sürü Azeri yemek ve kültüründen inciler var. :)

      Sil
    2. aslııı bulamadım ben ya bu ilginç konular ı yaa :(

      Sil
    3. Ayyy geç kaldım kiii. :/ İşte buradaaa: http://asliseymen.blogspot.com/search/label/%C4%B0lgin%C3%A7%20konular

      Sil
  2. Çok değişikmiş ellerine sağlık bende hiç tuzlusunu yemedim, tadını merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hemen dene,çok lezzetli kiii. :)

      Sil