Çocuklar için

Dondurmaya benzeyen sütlü tatlı

11/14/2014



Yiyecek ve içecekler mim'imde bahsettiğim sütlü tatlı'yı Deep benden istedi.Eee Deep ister de ben tarifi vermez miyim? :)

İşte o sütlü tatlı. (Blog yemek bloguna döndü ama çaktırmayın. ;) )




Malzemeler:

1 litre süt
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı su (nişasta için)
60 qr nişasta

Yapılışı:

Sütle yumurtanın sarısını karıştırıyoruz.Üstüne şeker ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz. Süt,yumurta sarısı ve şeker karışımı ocağa alıp kaynayana kadar sürekli karıştırıyoruz. Kenarda suyla nişastayı karıştırıp kaynattığımız süt karışımının üstüne ilave ediyoruz. Vanilyayı da koyup ocağı kapatıyoruz ve soğuyana kadar sürekli karıştırıyoruz. Sonra k,çük kaselere servis yapıp buzlukta soğutursanız harika bir tatlı olur.Dondurma gibi (yanlış zaman galiba ama. :/ ). Üstüne ekşi reçel de koyarsanız daha güzel olur,ama siz bilirsiniz.


Not: Resim tatlının gerçek resmi değil.Çünkü bu aralar yapmaya fırsat olmadı Uzun zaman önce yapmıştım ama o zaman da resmini çekmeye fırsat olmadı. :)

Belki bileniniz vardır bu tatlının gerçek ismini,ama ben daha bulamadım.Bir akrabamız yapmıştı ve o da ismini bilmiyordu.Tarifi ondan almıştım. Aydınlatın beni.

Afiyet olsun. :)

You Might Also Like

10 yorumunuz

  1. ha haaaa gelcam yine tarife oleeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grl gel,senin yorumunu hep bekleriz kii. Yapınca nasıl olduğunu haber ver. :)

      Sil
  2. Hafif sütlü tatlilari bende severim.Bana kücükken kardesime yaptigim mamalari hatirltti,sicak sicak yarisini mideye indirirdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,ama bu soğuk yeniyooor. :) çok lezzetlidir. :)

      Sil
  3. keşkül diye yapıyoruz biz bunu ama blenderla çırpıyoruz ki üzerinde kabarcıkları oluşsun soğuma kısmında , hoş oluyor gerçekten hafif ve leziz gerçi ben böyle hafif tatlıları sevmem hatta tatlı sevmem ama eşim hem beyaz hem sütlü hem de tatlı her şeye bayıldığından sıklıkla yaptığım bir şey benim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy sonunda ismini buldum kiii.Ben de diyorum ne bunun adı.Çok sağol ya. :) Ne de güzel oluyor o Keşkül. ;)

      Sil
  4. Sütlü tatlılara bayılırım bulduğun isim güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmini bulamamıştım,ama Kitap Eylemcisi saüolsun,Keşkül olduğunu söyledi. :)

      Sil
  5. yapıciim ivit bak ben de kek tarifi yaptım kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılırım kekeee.Teşekkürler.. :)

      Sil