Bence Güzel

Dizi izleme saati: Supernatural

4/05/2015


 Herkese merhaba. Bildiğiniz gibi film saatiyle birlikte,dizi önerileri de yapmaya karar vermiştim ve ilk dizim,sanırım X Files'dı. Şimdi bir dizi daha arşivime eklendi. Ağlamak istiyoruuuuğğğğğmmm!!!!




Supernatural'ı X Files'dan sonra,paranormal arayışıyla bulmuştum.Resmen bilgisayar onu seçmişti diyebilirim.Sonra birkaç bölüm izlemeye başlamıştım ve aslında olmamıştı.Çünkü X Files'la bir arada izlemeye çalışmıştım,hata buradaydı.Diğerini bitirip yenisine öyle başlamalıymışım.


Sonra tekrar,sağlam kafayla,hikayeyi anlayarak izleyince evet dedim, şimdi daşlar yerine oturdu. 


Konumuz yine fantastik.Annelerini gizemli bir şekilde kaybeden iki kardeş,uzun yıllar babalarıyla yaşamış ve ondan avcılık konusunda bir sürü şey öğrenmişler. Dean babasına ve baba mesleğine daha sadık olsa da,Sam tam aksine,kendi hayatını yaşamak için elinden geleni yapmış bir çocuk.Üniversiteye gitmeye hazırlanıyor,bir nişanlısı var,kısacası normal insanların yapması gereken her şeyi yapıyor,çok da mutlu.Ama Dean onun aksine ,kendini işine vermiş,babasına hayran bir çocuk.Avlanma konusunda oldukça yetenekli.16 yaşına bastığından beri babasının eski ceketini giyiyor ve babasının Impala marka arabasını kullanıyor.Eveeet,o bizim bebeğimizzzz. :)




Sam tam bu normal hayatıyla mutluyken,bir gün Dean çıkagelir ve babasının avda kaybolduğunu,onu bulmaları gerektiğini söyler.Sam istemeden de olsa ona katılır ve işte her şey buradan başlar!  (Benim kısa ve berbat ötesi tanıtım yazımı beğenmeyenler Vikipedi'ye başvura bilirler. :/ )


Sezonlar hakkında uzun bir yazı yazmama gerek yok,ben bu yazımda daha çok karakterlerden ve onlara olan sempati ve antipatimden bahsetmek istiyorum.



Tabi ki Dean'dan başlayarak.Dean,demin yukarıda da anlattığım gibi,babasına ve işine "hayran". Avlanmak hayat felsefesi olmuş resmen,ama ilerleyen sezonlarda,izleyenler bilir,bu avlanma olayı Dean'ı artık yormaya başladı. Yaşlanıyor mu ne? :) 



Dean'ın aile mesleğine olan hayranlığını aslında şöyle de açıklayabiliriz.Sam anneleri ölürken,o feci kazada çok küçüktü,6 aylıktı galiba,tam hatırlamıyorum. Ama Dean 5 yaşında falandı.Yani az da olsa bir şeyler hatırlıyor.O yüzden bu olay onun canını daha çok yaktı.Birebir yaşadı çünkü.



Sam dizide benim açıkçası bazen sinir olduğum bir karakter.Yani Dean senin için o kadar tehlikelere katlansın,sen bir zahmet,af edersiniz,bir taraflarını kıpırdatma,olacak şey mi?Bu çocuğu bazen hiç anlamam. Hayatını yaşamaya o kadar alışmıştı ki,ilk sezonlarda olan soğukluğu acayipti.Sam hakkında ne diyebilirim ki?Başımızın belası,abisinin birtanesi,tatlı çocuğ... :)


Her filmde,dizide ve kitapta arayan tarayan ve kendinden bir şeyle bulan ben,yine geleneklerimden şaşmadım. Dean ve ben,ben ve Dean! Neden mi?Birincisi babama hayranım.Tabi ki her kes babasına hayrandır diyenleri duyar gibiyim.Hatta bana birkaç göz süzen de oldu muhtemelen.Ama öyle değil abiler ablalar.Ben eskiden babamsız bir dakika durmazmışım,o nereye ben oraya.Anne diye zırlayan çocuklar var ya,ben onların baba diye zırlayanıydım. Babamı çok severdim,hala da çok seviyorum,hatalarına,yanlışlarına rağmen. :) Mesela istediğim mesleği - Moda Tasarımı bana okutmasa da,çalışmama izin vermese de,evlenmemem için elinden geleni yapsa da,onu çok seviyorum...Öhöm,bu bir babalar günü yazısına dönüşmeden Dean'a geçelim. 



Dean'la bir ortak özelliğimiz de kardeşimiz.Benim de kendimden küçük,oldukça baş belası bir kardeşim var ve bazen Dean'ın yaşadıklarını o kadar iyi anlıyorum ki.Ne garip.Mesela Sam onunla mutlu olmadığını,kendi hayatını yaşamak istediğini dediğinde hem adamın kafasını kırmak istemişimdir.Çünkü bazen kardeşim de farklı bir hayat yaşamak istediğinden bahseder durur.Bu benim sinirimi bozar. :/



 Dean'ın sevdiklerine karşı korumacılığı da var bende.Sam'i korumak istemesini anlarım çoğu zaman. Neden korumak istediğini,ne düşündüğünü,doğru mu yanlış mı yaptığını. :)   Mesela en basitinden,Sam o kayıpken onu aramaması,beni Dean'dan daha çok sinirlendirdi ve onun acısını resmen içimde hissettim gerçekten.Ben değer veririm ve eğer karşımdakinden bu değerin bir zerresini dahi olsa göremezsem incinirim. Açıkçası Sam'in hayatını yaşamak istemesi umurumda değil.Çünkü Dean da onun kadar bunu istiyor,ama sorumluluklarını biliyor.



Neyse işte,Dean Winchester karakteri bana yakın,o karakteri daha çok seviyorum,bu kadar basit. :) Ayyy,ben de seniii. :D



Castiel...Eee sadece Castiel.Çünkü o bir melek.Maalesef Winchester gibi havalı bir soyada sahip değil.Asla da olmayacak. :/ Kanatlı bebeğimiz o bizim. :) 



Cass'i ilk beklediğim anlarda birkaç ipucu almıştım sitelerden ve daha bilgisiz,daha naif,daha çocukvarimsi (böyle bir söze türkçede rastladınız mı? :D ) bir karakter bekliyordum,ama o tam aksine oldukça ciddi.Bu beni ona daha bir hayran bıraktı.Eleştirmenlerin de etkisiyle Cass diğer sezonlara da geçiş yaptııı. :) Onu her sezon görmekten o kadar mutluyum kiii,şu anda görmüyorsunuz belki ama,gözlerimden kalpler fışkırıyor bilgisayarın ekranına. :)


John Winchester,baba,güzel insan...Ama hataları da var.Çocukları böyle hak etmedikleri bir hayata sürüklemesi en büyük hatası mesela.Bir de Adam mı demeliyim.... :D


Crowley ve işkence hakkındaki uzuuun cümlesi...Beni benden aldı o cümle.O cümlede kaç tane torture kelimesi geçti,sayamadım bileee. :D  Eskiden sadece dört yol ağzı şeytanıyken,birden bire cehennemin kralı olmak kolay değil.O bu yerlere dişiyle tırnağıyla geldiiii! Son sezonda annesi de geldi,ortam daha bir şenlendi. :) 
 


Yan karakterler de var.Mesela,Kevin.



Ya da Bobby,baba yarısı,yanakları sıkılası,rahmetli insan.Cehennemdeydi bir ara,ama Sam gidip onu cennete yolladı. (Bazen yapar o öyle. :) )

Ya da Jo,benim için Dean açısından en önemli insandı.O kız öldüğünden ne çok ağlamıştım. :/



Dizi görsellik açısından göz dolduruyor.Animasyonlar,sahne geçişleri falan çok iyi.Tabi bu işlerden pek anladığım söylenemez ama,kaliteli diziyi de anlarım az çok. Her bölüme bayıldığım söylenemez.



Bazen sıkıldığım da oldu.Bazen bir günde 6-7 bölüm birden izledim,bazen bir bölümü sona kadar izlemedim,yarına kaldı falan.



Ama mesela Baltazar sayesinde gerçek hayata geçtikleri,Jensen ve Jared oldukları bölüme bayılıyorum.



Sonraaa,müzikal olan bölüme bayılıyorum.



Ölümlerin olduğu bölümler daha çok aklımda kalır.



Gabriel'in öldüğü bölüm,Bobby'nin,Kevin'in öldüğü bölümler şu an bile gözümün önünden geçiyor,her an ağlayabilirim. :/


Ha bi de,Supernatural aslında bu replikle daha çok kalbimde taht kurdu,yerini sabitledi resmen.X Files kasırgasından yeni çıkmış birinin böyle bir replik duyması ve hatta dizide bunların sık sık tekrarlanması,hatta ve hatta bunların arasına bir de Harry Potter replikleri eklenmesi çok etkiledi beni.Çok mutlu oldum. :)  Screenshot kendime aittir,nasıl olmuş? :) Sık sık sevdiğim sahneleri
 böyle alır saklarım. :) Instagram hesabımda hepsini bulabilirsiniz. :)



Sanırım bu kadar.Bu yazı bir tanıtımdan ya da dizi önerisinden çok,bir veda,iç dökme ve hüznün paylaşımıydı.Tabii ki izlemeye devam edeceğim.Haftada bir gün bile Dean'ı görmek bana yeter.Hatta 11. sezonun onayı bile alınmış,öyle bir şeyler duydum. :) Ama tabii her gün istediğin kadar izlemekle bir değil. :/

Şu anda bütün gün evde dört dönüp ne izleyeceğime karar vermeye çalışıyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.Yorum ve önerilerinizi bekliyorum. :)

Supernatural izlenmeli mi?Tabii ki,tekrar tekrar. :)




You Might Also Like

4 yorumunuz

  1. Harika bir yazı olmuş eline sağlık, eminim dizi konusunda kararsız kalanları epeyi aydınlatmıştır:) benim de sevdiğim bir dizi supernatural ama baştan sona izlemedim, rastladıkça izledim yani..:) bir kaç bölümü beni oldukça korkutmuştu hatta..:)) keyifli seyirler... bakalım sıradaki dizin ne olacak.? Penny Dreadful izledin mi, o da doğaüstü, ilk sezon 8 bölümdü, ben de yeni sezonu bekliyorum, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Beauty and the Beast'a başladım,ama dediğin diziyi de denerim. Teşekkürler. Yeni bir şeylere başlamak benim için her zaman zor olmuştur yaaa. :)

      Sil
  2. İlk sezonları çok severdim. Sonlara doğru ana olaydan sapıp sürekli doldurma bölümlerle uzatmaya çalışmasıyla biraz kaptım. Son sezonunu daha izlemedim. Bir ara devam edeceğim ama. Şarkı fena cezbetti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bence yeni olaylar da gayet ilgi çekici. İzle izle. İnsan bir kere izledi mi duramıyor. Teşekkürler yorum için. :)

      Sil