Bence Güzel

Grinin Elli Tonu (Film)

5/02/2015








Edebiyat öğrenimi gören Anastasia Steele, zengin ve yakışıklı iş adamı Christian Grey ile özel bir röportaj yapacaktır. Görüşme sırasında adamın karizması karşısında adeta vurulur. Duygusal olarak çekinceleri olan Anastasia kendini çok fazla kaptırmak istemez. Fakat Grey’in gizemli hayatı onu kendisine daha da fazla bağlayacaktır. Anastasia’nın güzelliği ve üstün zekasına karşı koyamayan Grey de onu istediğini kabul eder, ancak bazı şartları olacaktır.

Hayatta her şeyi tadıp görmüş olan Grey ilişki ve seks denildiğinde kimsenin tahmin bile edemeyeceği çok özel sırları vardır. Grey’in sıra dışı fantezileri karşısında neye uğradığını anlamasa da kendi içindeki heyecan kafasını karıştıracaktır. Anastasia bu çılgın istekleri karşılamak adına karar vermekte zorlansa da Grey’in büyüsüne kapılmıştır bir kere. Grey ise büyük şirketleri, inanılmaz serveti ve sevgi dolu bir ailesi olsa da mutluluğu başka yerde aramaktadır. Çift, tutkulu bir cinsel ilişkiye yelken açarken, Anastasia, Christian’ın karanlık dünyasını ve kendi gizli tutkularını keşfedecektir.



Aslında dün gece, filmi izledikten sonra şu an ne yazacağıma dair her şeyi tasarlamış ve öyle uyumuştum. Ama şimdi kulaklarımda bu şarkı çalarken karar vermek,düşünmek ve açıkçası yazmak çok zor.



Filmi uzun zamandır beklediğimi biliyorsunuzdur.Grinin Elli Tonu kitabının  yorumunda da bunu belirtmiştim. Aslında seriye başlamamın amacı da,filmi eğer izlersem daha iyi anlamaktı.



Tanıtımda da belirtildiği gibi Ana ve Christian farklı dünyaların insanları tanımına uyuyorlar,ama aralarında çok güçlü bir çekim var. Christian Ana için tehlikeli,Ana ise Christian'ın tek kurtuluş yolu.

Film hakkında söylemek istediğim çok şey var. İlk önce şunu belirteyim; kitaba çok sadık kalınmış ve bu harika bir şey. :) Kitabı hemen okumuştum ki,filmi izlerken kafam karışmasın. İyi de yapmışım.



Dakoda ve Jamie gerçekten harika oyunculuk sergilemişler.Özellikle Jamie gerek mimikleri,gerek ses tonuyla bence harika bir iş başarmış.



Sadece film bence fazla sakindi. Daha çok müzik olmalıydı.Tabi ki bu bir aksiyon değil,daima her yerden müzik fırlasın,ya da dram değil ağlamaklı müzikleri dayasınlar.Ama bu kadar sakinlik izleyeni biraz sıkıyor gibi.



Ağladım. Tanıma uydurmasam da, söylenti gereği "erotik" filmde bile ağlamayı başardım. :) Aslında filmi izlemeyi erteleyip duruyordum,sırf fragmandaki o sakinliğe göre.Kitaptaki tutkuyu yakalayamam diye korkuyordum. Bu gün olmaz,yarın,yarın olmaz öbür gün diye diye geçiştirdim.Ama dün bir anda karar verdim ve izledim. :) Kaçırdığıma pişman mıyım? Evet.Daha önce izlemeliydim.Kitabın etkisi daha fazlayken.Hatta kitabı film çıkar çıkmaz okusaydım,şimdi muhtemelen kitapla daha fazla dolu olurdum.

Neden ağladım? İlk evvel,onların o ilk karşılaşma anları çok duygulandırdı beni. Durduramadım kendimi. :) Sonra,Christian her ye Ana dediğinde ağlamaktan bir hal oldum. Leyla da mendil yetiştirmeye çalıştı bana garibim. :)  Kendisi izleyemedi de,kitaptan ona bahsettiğim için ne izlediğim biliyordu ve ben her ağladığımda (hüngür hüngür) bana bakıp olumsuz anlamda başını sallıyordu. :D



Filmden bahsetmek istiyorum ama,neresinden başlasam bilemiyorum. Sahneler,diyaloglar ya da oyuncular süperdi. Crazy in Love şarkısını daha fazla duymak isterdim,ama bir sürü şarkı olduğu için,o da daha özel bir sahneye kaldı. ;)

Kitapla film arasında bence neredeyse hiç fark yoktu.Sadece kitapta karakterin duygularına odaklanmak daha fazla yer edindiği için,onları daha iyi anlıyoruz bence.



Filmi ön yargılarınızdan kurtulursanız,izleyin mutlaka.Merak etmeyin,filmi izledikten sonra kötü yola falan düşmüyorsunuz. ;)



Biliyorum,alakası yok,ama şu anda okuduğum kitap Pabucumun Ajanı'nda Tuna da Christian gibi,tabi emreder tavrından bahsediyorum.Bu kitabın da yorumu yakında. :)

Bu kadar. Ben filmi beğendim,hatta bayıldım ve ikinci filmi,Karanlığın Elli Tonu'nu sabırsızlıkla bekliyorum. :)

Teşekkürler. :)

Grinin Elli Tonu (Fifty Shades of Grey) Fragman:



You Might Also Like

4 yorumunuz

  1. Film çok güzel, sen de çok güzel anlatmışsın :) Evet kimse kötü yola falan düşmüyor :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindiiim. Ben kitabı daha çok sevdim ama,film de gerçekten fena değildi.İkinci filmde de kitaba bu kadar sadık kalsalar ne güzel olur. :)

      Sil
  2. İNANAMIYORUM!!!! BENİM GİBİ ELLİ TON SERİSİNE HAYRAN BİRİ BULDUĞUMA İNANAMIYORUM.Sırf bunun için takip edeceğim seni!!!!Yazma şeklin de süpermiş.Bu arada coverlara bayılırım!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy her an bayılabiliriiim. Çok seviyom ben seniii,bayıldııım. :D Elli Ton serisi seven herkesi severim ben. :)

      Sil