Bence Güzel

Julie Garwood - Fidye (Highlands' Lairds #2)

6/18/2015








SIR ile başlayan seri, 
New York Times'ın çok satan kitaplar listesineki FİDYE ile devam ediyor...Büyüleyici bir hikâye... Tutku, sadakat, arkadaşlık ve gizem böylesine gerçekçi karakterlerle ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.  
Romantic Times

Katıksız bir ziyafet... Gerçek anlamda unutulmayacak bir aşk hikâyesi.  
Rendezvous 


Harika... Fidye'de şüphe, tutku, özlem ve neşe bir arada. All About Romance Julie Garwood, aşk romanlarının en önemli ve tanınmış isimlerinden biri haline geldi. 
 
People  


Gillian, yakışıklı birer İskoç beyi olan Ramsey Sinclair ve Brodick Buchanan'ın yardımıyla geçmişini aydınlatabileceğini keşfeder. Genç kadın, bu iki İskoç beyinin cesaret ve kurnazlığı, yeni tanıştığı Bridgit'in de arkadaşlığı sayesinde, ailesini dağıtıp babasının adını kötüye çıkarmış olan vicdansız Baron Alford ile sıkı bir mücadeleye girişir.Fakat Sinclair ve Buchanan gibi iki güçlü savaşçıyı yanlarında bulan Gillian ve Bridgit, ihtirasın güçlü bir silah olabileceğini, tek bir ihanetin bile tüm güveni ortadan kaldırabileceğini ve en büyük riskin teslim olmak - özellikle de beklenmedik bir aşkın uyandırdığı güçlü hislere teslimiyet - olduğunu fark ederler.

Kitap adı: Fidye
Orjinal adı: Ransom
Yazar: Julie Garwood
Seri sırası: 3/2
Tür: Tarihi aşk
Sayfa sayısı: 544
Yayınevi: Epsilon Yayınevi
Basım yılı: 2011
Goodreads puanı: 4.32




Herkese merhaba ve hayırlı Ramazanlar. :) Bir tarihi aşk'ı daha bitirdim ve geldim. :D

Kitabın konusu: Kitap Gillian ve kız kardeşi Christen'in babaları tarafından gizlice şatodan çıkarılmaya çalışılmasıyla başlar. (Annesi ve kardeşini saymıyorum.) ve tam kaçacakken meydana gelen kaza iki kız kardeşi birbirinden uzun yıllar boyunca ayırır. Gilian şimdi bir esirdir,ama kendinin can güvenliği ikinci plandadır. Amcasını Kızıl Alford'dan kurtarmak için tek şansı kız kardeşini tekrar bulmak ve yıllar önce ona babası tarafından verilen emaneti Alford'a geri getirmek.Ama beklenmedik aşk ve emanet'in esrarı olayları daha da karıştırır. Gillian şimdi birinin daha hayatını korumak zorundadır.

Yorumum: Kitabı daha önceden okumama nedenim serinin son kitabının çevrilmediğini sandığımdı. Ama biraz araştırdıktan sonra aslında yanlış bildiğimi,serinin tümüyle çevrildiğini anladım.Sır'ı okumamın üstünden çok zaman geçmese de,araya başka tarihi aşk'lar girince bende bir kayma,bir zihin gerilemesi oluşmuş galiba. Arka kapağa göz attım,ama isimler bana pek tanıdık gelmedi.Allah allah,serilerde genelde isimler hep diğer kitaplarda da geçer,ama burada niye öyle olmadı ki,tanıyamadım deyip kitaba başladım. Arka kapağı okuyanlar ne kadar saçma bir açıklamayla bizi karşı karşıya bıraktıklarını anlarla herhalde.Tabi kitabı okuduktan sonra.Arka kapakla kitabın zerre alakası yok,söyleyeyim.O sadece kafanızı karıştırır,o kadar. :/

İşte neyse,kitaba başladım,Gillian,cart curt derken hala olayın farkında değilim.Karakterleri de hatırlayamadım zaten,kafam atık. Ayrıca arka kapakta isimler öyle yanlış konumlanmış ki,ben Gillian'ı Ramsey'le düşünüp durdum,neredeyse kitabın ortasında yakın olayı çaktım. Elimi alnıma öyle bir geçirdim ki,hala ikisi de acıyor. :/

Ama sen ey yazar,neden arka kapakta yan karakterleri de araya katıp bizim kafamızı bulandırıyon? Ben aslında en başlarda isim gazabına bile geldim. Bridgid (isme gel!) aslıda erkek ismi sandım da,Gillian'la sandım onları.O derece uçuk bir görüntü,düşünün! :(

Neyse,sonra iste okudum okudum,bir de baktım ki,anaaam,Brodick Gillian'ı öptü,orada olayı çaktım. Ama hala Brodick'i tanıyamıyom.Kim bu diyom,kim bu,kim buuuu!

Sonunda dayanamadım,açtım Sır'ı başladım baştan aramaya.Nerede Brodick görsem durdum okudum.Sonlara doğru Ramsey'i de bulunca ve Iain'e uçuk bir fikir söylediklerini de son sayfada okuyunca,kendilerini tanımayı başardım. Ben genelde hep ana karakterlerin isimlerini aklımda tutarım.İsim konusunda zaten berbatım. Bir de böyle uzun bir aradan sonra tamamen unutmuşum karakterleri ya. :/ Çok kötü oldum. Bana karakterlerin nasıl bir evde yaşadıklarını,ne giydiklerini,göz,saç renklerini sorun söylerim,ama isim konusunda cidden çuvallarım. :(

Bir de Ramseyle Gillian'ı bana düşündürten şu: Gillian meselesinden sonra direk Ramsey'e geçtiği için,benim kafam karıştı.

Sonunda olayı çakıp da durumu fark edince rahat rahat,okumaya başladım. Nasssı rahatladım sormayın. (Nnne biçim bir yorum oldu bu ya! :/)

Neyse işte,esas mesele şu,kitabı beğendim.Klasik,normal,tarihi aşk tadında kitaptı.Önceden hatırlayamasam da,eski karakterleri burada görmek çok güzeldi. :D

Sadece yazarın bazen bizi ters köşeye yatırmak için,olayları aniden açması,olmamıştı.Neyin nerede olduğunu,ortada neler döndüğünü kaçırdım bazen,ama sonunda sağ salim okumayı başardım.

Tek sinirlendiğim ve haklı olduğumu düşündüğüm nokta: (Spoiler var,ona göre) Brodick'in Gillian'la evlenmesi. Hayır,bu tamam da,hiç olmazsa kızın haberi olsaydı. Bu nasıl bir zihniyet,bu nasıl bir korumacılık.Tamam,kız da istiyordu,seviyordu,anladık.Ama bu kızın bir görevi var,amcası söz konusu,sen anca uçkurunun derdine düş,olmaz ki ama! Cidden düşündükçe sinirlenip,sinirlendikçe düşünüyorum ya!Kısır döngü!

Serinin son kitabını da,sırf bir daha unutmayayım da,rahat rahat okuyayım diye şimdi başlayacağım,yoksa bilim kurgu çekiyor canım bu aralar. :)

Bu kadar,okumak isteyenlere tavsiye ederim. Normal tarihi aşk.

Alıntı sanırım bir tane olacaktı. Onun için Instagram adresimi ziyaret edebilir ve ya #ÇaldığımızCümleler etiketini arayabilirsiniz. :)

İndirmek için buraya tıklayın. :)

Ben kitabı Lindsey Stirling - Celtic Carol melodisiyle okudum ve çok iyiydi,Keltçe şarkılara resmen aşık oldu.İskoç'lara zaten garip bir sempatim vardı. :)

Lindsey Stirling - Celtic Carol


You Might Also Like

0 yorumunuz