Arrow

Arrow (dizi yorumu)

2/23/2016


 Neredeyse 1 senedir izlemeye çalıştığım Arrow'un tüm sezonlarını bitirdim,artık haftada sadece 1 gün izleyeceğim.Ahh,sonunda. :D



(NOT: İZLEMEYENLER LÜTFEN OKUMASIN,BOL BOL SPOİLER İÇERİR)

Dizinin konusu: Arrow 5 yılını kimsesiz bir adada yalnız başına geçiren ve eve döndükten sonra babasının vasiyetiyle şehrini kötü insanlardan temizlemeye çalışan bir adamın - Oliver Queen'in hikayesi. Kendisi adada boş durmamış ve tam bir savaşçı haline gelmiştir. Artık tek görevi babasının ona bıraktığı listeyle şehrini hayal kırıklığına uğratanları alt etmek. Bir süre sonra yanına başkaları da katılır ve hikaye gittikçe farklı yerlere sürüklenir. Aslında öğreniriz ki Oliver adada falan değilmiş,meğersem tüm dünyanı gezmiş,hatta bir ara evine falan da uğramış,ama kimseye tek
kelime etmemiş,pardon, edememiş.

 Yorumum: (Önce sitemlerim) Dediğim gibi,diziyi neredeyse 1 senedir belki de daha fazla zamandır izleyip bitirmeye çalışıyorum. Ama gerek hikayesi,gerek karakterleri beni pek tatmin etmediği için birkaç bölüm sonra devam edemiyordum.

Neden hikaye beni tatmin etmedi? Çünkü zaten özünde çatlaklar oluşan senaryo,gittikçe parçalandı bence ve sonunda değişmek,farklı bir yola girmek zorunda kaldı. Neden? Çünkü şahsen ben ada meselesine o kadar inanmıştım ki,Oliver'ın tüm sülalesini 5 yıl boyunca ziyaret ettiğini öğrenince şoka girdim, hala da çıkamıyorum. Hayal kırıklığıydı benim için. Cidden. Diziye olan güvenim bu sayede kayboldu. Hikaye sıkıcı mı deseeem,yorucu mu deseeem, bilemedim. :/

Neden karakterler beni tatmin etmedi? Yeterince oturtulmamış, her yerinden her an bir sır,bir yalan akan insan doluydu dizi çünkü. Dizide ölenler bile geri geldi (Supernatural bu olaya dahil değil), kaybolanlar bir bir ortaya çıktı falan. Artık bir karakter kendi hikayesini anlatınca ona da inanmıyorum. Her an değişebilir çünkü.Oliver bile 2 sezon bizi 5 yıl adada aç susuz dolaştım ayağına kandırdıysa,diğerleri kim bilir n'apar.

(Şimdi sıra övgülerde) Aslında bu kadar laftan sonra dizide bir şeyler beğenmiş olmam size şaşırtıcı gelecektir. Ama şaşırmayın. :)

Her ne kadar karakterler yalancı, düzenbaz,bir dediği diğerine uymayan olsa da onları seviyoruz,itiraf edelim. Cidden,karakter bakımından beni tatmin etmeseler de oyunculuk bakımından pek laf edemem. Hem hepsi harika işler çıkarmış ve kendi "değişken" karakterlerini çok güzel canlandırmışlar, hem de çoğu benim takip ettiğim diğer dizilerden tanıdık yüzlerdi. Çok mutlu oldum. :)

Şimdi de sıra en çok dikkatimi çeken karakterlerde.


Oliver Queen

Dizinin ağır abisi. Nerdeyse hiç şaka yapmaz,gülmez,herkese akıl hocalığı yapar. Neden? Adada çok şey yaşamış.  Adam her defasında bu cümleyi kuruyordu ve bizde bir dudak bükme,bir hayıflanma,bir üzülme ki sormayın. Adam kalmış yıllarca tek başına adada,kim bilir neler görmüştür, nasıl yaşamıştır. Şimdi tabii ki konuşmak istemez.Gelmeyin üstüne derdik. Ama asıl üstüne gidilmeliymiş ya bunun. Ne yaşadın sen orda da böyle manyadın diye soran oldu mu? Oldu. Lance sordu, Laurel sordu,annesi sordu. Yoldan geçerken bakkal falan da sormuştur ne oldu sana bi anlat diye. Ama adam herkese aydı cümleyi kurmuştur. Üstüme gelmeyiniz...







Felicity Smoak

Dahi,çalışkan ve mini mini kızımız. Aslında tüm dizi boyunca Oliver'a yakıştıramadım kendisini. (Doğruyu söyleyeyim mi? Oliver'a kimseyi yakıştıramadım :/) Bence en çok Ray Palmer'a yakışmıştı. Ama Barry (Flash) ile de fena durmamıştı. 
Son sezonda başına gelenler sanırım beni biraz da olsa haklı çıkarır. :/






Ray Palmer

(...ölmedim ölmedim burdayım hala,merak etmeyin. :D) 


Ray dizide beni yanıltan ilk oyuncuydu. Kötü karakter olacak bu kesin dedim,ama sonunda çok iyi,çok tatlış ve çok yakışıklı karakter olup çıktı.


 Aaa hayır canııım,diziyi izleme nedenim tabii ki de Brandon Routh değildi. Brandon Awaking karakteri olabilir. Ama bunun konumuzla ne alakası vaaar? :D (tamam, azıcık ölüp geliyorum. :D)






Malcolm Merlyn

Kendisi dizide aslında kötü karakter. 


Tehdit eder,işkence yapar, gerekirse öldürür. Ama bu adamdan bir türlü nefret edemiyorum. 


Doctor Who'nun Jack Harckness'i olmasından dolayı galiba. :D 



Dizinin son sezonları bana o kadar hitap etmedi ve bu karakterlere rağmen o kadar izlemek gelmedi ki içimden, 3. ve 4. sezonu atlayarak izledim. Dayanamadım. Sıkıldım. Yapcak bişey yok. :/

Orijinal dilde,altyazılı olarak izlemem (lütfen türkçe dublaj izlemeye kalkmayın) ses bakımından çok güzel olduğunu da anlamamı sağladı. Efektler iyiydi. Dizi müzikleri de motivasyon niyetine fena olmamıştı. 

Ama hala senaryo ve her karakterin aslında düşündüğümüz kişi olmadığı gerçeğini düşündükçe üzülüyorum. :/

Arrow hakkında detaylı bilgi burada.

İzlenmeli mi? ...Dizi kıtlığı çekiyorsanız ve izleyecek bişey yoksa olur.Ama sırf merak tan başlayacaksanız, hiç gerek yok bence. 

İyi seyirler. :)

You Might Also Like

0 yorumunuz